बेंगलुरु, पीएसएलवी- सी51/अमेजोनिया-1 मिशन को आंध्र प्रदेश में श्रीहरिकोटा के सतीश धवन अंतरिक्ष केंद्र से प्रक्षेपित करने के लिए उल्टी गिनती शनिवार को शुरू हो गई।

12
214

बेंगलुरु, पीएसएलवी- सी51/अमेजोनिया-1 मिशन को आंध्र प्रदेश में श्रीहरिकोटा के सतीश धवन अंतरिक्ष केंद्र से प्रक्षेपित करने के लिए उल्टी गिनती शनिवार को शुरू हो गई। भारतीय अंतरिक्ष अनुसंधान संगठन ने यहां एक बयान में बताया कि पीएसएलवी-सी51 पीएसएलवी का 53वां मिशन है। इस रॉकेट के जरिए ब्राजील के अमेजोनिया-1 उपग्रह के साथ 18 अन्य उपग्रह भी अंतरिक्ष में भेजे जाएंगे। इस रॉकेट को चेन्नई से करीब 100 किलोमीटर दूर श्रीहरिकोटा से प्रक्षेपित किया जाएगा। इस रॉकेट को प्रक्षेपित करने का समय 28 फरवरी सुबह 10 बजकर 24 मिनट है जो मौसम की स्थिति पर निर्भर करता है। उल्टी गिनती सुबह आठ बजकर 54 मिनट पर शुरू हो गई। पीएसएलवी (पोलर सैटेलाइट लॉन्च व्हीकल) सी51/अमेजोनिया-1 इसरो की वाणिज्य इकाई न्यूस्पेस इंडिया लिमिटेड (एनएसआईएल) का पहला समर्पित वाणिज्यिक मिशन है। अमेजोनिया-1 के बारे में बयान में बताया गया है कि यह उपग्रह अमेज़न क्षेत्र में वनों की कटाई की निगरानी और ब्राजील के क्षेत्र में विविध कृषि के विश्लेषण के लिए उपयोगकर्ताओं को दूरस्थ संवेदी आंकड़े मुहैया कराएगा तथा मौजूदा ढांचे को और मजबूत बनाएगा।

12 COMMENTS

  1. It’s awesome to pay a visit this website and reading the views of all friends
    on the topic of this article, while I am also zealous of
    getting know-how.

  2. I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this blog.

    I am hoping to see the same high-grade blog posts by you later on as well.
    In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own, personal site
    now 😉

  3. I think this is one of the most important info for me. And i am glad reading
    your article. But wanna remark on some general things,
    The website style is perfect, the articles
    is really excellent : D. Good job, cheers

  4. What i do not realize is in reality how you are not really much more well-appreciated than you may be right now. You’re so intelligent. You know therefore considerably relating to this matter, produced me in my opinion consider it from a lot of varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it is something to accomplish with Woman gaga! Your individual stuffs nice. All the time take care of it up!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here